måndag 13 april 2009

Mot målet!

Så var påsken nästan slut. Och var har jag tillbringat den...jo givetvis jobbandes i nya butiken. Vi öppnar där i slutet av nästa vecka så det är bara att köra på! Och det är inte bara jag utan hela familjen hjälper till. Annars hade det aldrig gått. Vi har börjat köra upp en massa saker nu också och fyller på i hyllor och på lagret. Ganska mycket kaos just nu när allt ska hitta sin plats och samtidigt håller jag på och målar en massa möbler. Saker tillverkas också - som nya bänkar till skyltfönstret (utav gamla dörrar). Och så snickras det på utbygget för sommarblommorna (också gamla fönster som kommer upp där...)
Hängaren på översta bilderna hittade vi under isoleringen i vårt hus och nu har den hamnat i affären. Där ska det hängas upp fina saker... och skåpet på bilderna här under har fått beslag och siffror, en tavellist har tillverkats och hamnat på plats...bilden därefter visar skåpet lite tidigare... Vi har också täckt för fönstren nu, det ska ju vara lite hemligt...!!!

Lampan här under har jag fyndat och den ska hänga ovanför vårt köksbord, i affären. Allt är målat vitt så det blir ganska trevligt med någon färgklick...och så har vi barnen som också får hänga med...

Tur att det finns dator för att dryga ut tiden. Kan ju vara ganska trist att behöva hänga med mamma och pappa och jobba när man väl är lite ledig! Själv har jag i princip inte orkat slå upp datorn. En datorfri påsk blev det! Kanske inte fel emellanåt!

Och medan vi varit inne och jobbat så har våren fullkomligt exploderat!!! Det är ju måndag idag och dags för vårtecken utmaning, länk till Humlebacken och alla som är med finns i högermarginalen. Tack vare denna "utmaning" så öppnade jag ögonen och såg att hela backen var full med vitsippor. Det hade gått mig totalt förbi! Fokus ligger på annat kan man konstatera. Katten Elsa vill också hälsa alla att även hon har vårkänslor!

Kram!

38 kommentarer:

Jessica sa...

oj vad spännande med att få se hur det går för er med butiken vad ni är duktiga ha en fortsat trevlig helg kram jessica

Randi sa...

Vilken läcker inredning! Ni har verkligen skapat en mysig miljö. Lycka till!!!
Kram Randi

Sjabbig men chic sa...

Vad härligt! Och vilka underbara krokar på hängaren!

Kram Lisa

Fröken Fräken sa...

Åh så roligt att få se mer bilder från butiken! Jag har sagt det förut, och jag säger det igen; det där kommer att bli en så mysig butik!!

Verkligen tur att jag inte är med i den där vårtecken-utmaningen. Eller kanske mest tur för er, för ni skulle bara fått se bilder på snöhögar i olika stadier. Men idag har det varit riktigt soligt och varmt!! Och då går jag och blir krasslig..just typiskt!!

marianaskeramik sa...

kissen ser ut att vänta på kunderna till nya butiken.
det blir nog en lyckad öppning
hej hopp
marianaskeramik

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja nu närmar sig din öppnongsdag, förstår om det är lite pirrigt. Och påsken kom och gick, imorgon ringer klockan igen! Fina vårbilder har du också, vilken gullig kisse.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej! Tack för besöket hos mig!

Åh man blir alldeles sjuk när man ser hur fint du har det i butiken!! det där skåpet..suck!
Var ligger din butik???

Din katt är en riktig sötnos:)

Kram Jenny

Viveka i Bläckhornet sa...

Men ojj vad ni har jobbat på. Du är fenomenal på att hitta mysiga grejer. Gissa om jag är sugen på att besöka din butik. Tyvärr ligger den för långt ifrån Men åker vi åt det hållet nångång så...
Det är jätte kul att du visar bilder så jag får njuta och inspireras av det iallafall.

Kram Viveka

rosenskära sa...

Okej Mariette, slutet av nästa vecka - räkna med mig, Knäred - here I come, long time no see!

Hoppas du återkommer med dag och tid för det här måste bara upplevas.

Kramar/L

Lallis - liv och leverne sa...

Så fint :) Och så spännande!
Kram Lallis

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅ, ser ju så himlarns snyggt ut...vad duktig du är!!!

Tack söta för din gulliga kommentar, blev JÄTTEGLAD!!!

STORT LYCKA TILL MED ÖPPNANDET NÄSTA VECKA!!!! Det kommer at gå BRA!!!

KRAM
hanna

Stenlycka sa...

Vad fint det blir och skåpet är ju jätte läckert!
Lycka till med öppnandet!
KRAMAR
Stenlycka

Lilla huset på prärien sa...

Gud så spännande Mariette! Tänk att du öppnar snart - det är ju fantastiskt! Det ser så fint ut och jag är så otroligt nyfiken på att se din butik. Vilka fina gamla köpmansdiskar och tallrikshyllor osv du har, härligt!

Jag håller tummarna för dig och invigningen!

Kram Jenny

me and alice sa...

Tjingeling!
Oj, oj vad ni jobbar på!!! Tänk att ni öppnar redan nästa vecka!!
Allt ser så otroligt fint ut! Fantastiskt skåp också!!!
Och Elsa ser helt bedårande ut! Vilken bild!
Kram Susanne

♥ Fyra årstider sa...

Oj vad ni jobbar och vad fint det blir.
Kram Lotta

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oh, det kommer att bli såååå fint! :o)
Jag längtar redan tills vi kan komma och shoppa hos dig i sommar!
Kramar Lydia

Bygatan sa...

Hej!

Men jag döör av dina fina saker och möbler!! Hängaren är ju så fin och möblerna...kan få flytta hem till mig omgående;-))

VAd duktiga ni varit, ni har kommit så långt att det redan är dags för premiär snart. Hur långt är det från dalarna tro?

Vilken underbar bild på Elsa, såå söt.

Hoppas du får en bra dag!

Kram Lena

alegni sa...

ni har varit jätteduktiga. det är säkert skönt att skymta ljuset i tunneln nu!
kram
ingela

Nettan sa...

Ja den där butiken den kommer att bli alldeles alldeles fantastisk!!!
Kram Nettan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh vad det går framåt för er , vad spännande !!
Vilken lycka att hitta så mycket vackra saker bara sådär !
Jag önskar jag får se er butik live ngn gång !
Ha det bäst !
Lotta

Anne sa...

Det är så spännande med butiken!
Förstår att det är fullt upp nu på slutspurten!

Hoppas vi får se bilder sen när det är klart och ni har öppnat, är så nyfiken!

Lycka till nu sista tiden och slit inte ihjäl dig!
Kram Anne

StrandviksVillan sa...

Jösses så fint det blir!!
Det här är nog något av det mest spännande som händer i min bloggvärld just nu! :D Sååå intressant att hänga med!

Sköt om dig! Kram!

Linda -Galleri Palla sa...

Wow, det här verkar spännande! Och så mysigt sen...

LantlivsAnette sa...

Jaaa jisses, jag sitter här och bara ryser av allt fint du visar !!
Ojjj vilken underbart fin butik du får, så flitiga ni är !!
men det blir kanon...och vilken fin bräda med alla krokar !
Ha det gott
Kraam Anette

Hannis sa...

Snart premiär!
Vad fort det går!
Det kommer att bli helt fantastiskt.
Det har jag tjatat om förr=))

Tänkte prova bygga en egen hylla,fick en ritning från Flisan.
Men är ingen mästare på det där med finsågning så det kanske blir en grovhuggen variant*fnissar*

Kram Hannis

Ps.Hoppas att du hinner vila lite och hämta andan också.

Viveka på Humlebacken sa...

Det ser verkligen fint ut:)
Och så härligt med vitsippor!!
kram
Viveka

Marie sa...

Vad fort tiden går, tänk att ni redan ska öppna butiken nästa vecka!! Men hjälp vad ni har varit flitiga och jobbat, det kommer att bli såååååå fint! Det där skåpet är ju som en dröm och vilken underbar hängare!

Ser fram emot fler bilder framöver, det här är ju jättespännande!!!!!!

Många kramar
Marie

Merja sa...

Vilket fynd hängarna var!
Skåpet var fint innan,men nu blev det verkligen läcker i vitt!! Tänk så mycket snyggt som får plats där.
Lycka till med öppningen av butiken!

I mitt hjärtehem sa...

Åååh vad jag hade velat besöka din butik! Den kommer ju att bli så fin... & vilket skåp!
Jättelycka till!!!
kram åsa

LillaFlisan sa...

Oj, så fint ni kommer att få det!
härligt att alla hjälps åt!

Lycka till!

Kram

Flisan

lottens vita och gröna sa...

härliga du, guuu så ni sliter och så vackert det blir, kan tänka mig att man liksom bara går omkring och suckar i din shopp, alltså härliga lyckosuckar! lyccka till nu mariette, njut av din härliga affär, önskar dig all lycka!

varmkram lotten

Skomakartummen sa...

Oj vad mycket ni har hunnit med... spännande se hur det ser ut när det är färdigt. Kram sari

Evelinas hus sa...

Ahh vad mycket fina detaljer du visar. Jag är jättenyfiken på att se hur allt blir sen...hejar på här ifrån så länge.
Kram Caroline

Frida sa...

Hej!
Åh vilket snyggt skåp. Förstår att ni har mycket att ta tag i. Hoppas att vi får se det färdiga resultatet sen. Här har våren också exploderat det är så härligt med alla blommande vitsippor.

Kram Frida

Love Your Homes sa...

Heja heja hela familjen och Elsa med.

Som ni jobbar kan det inte annat än att gå strålande.

Synd att man har så långt, men följer gärna med på fortsättningen av inlägg.

Lycka till, Ia

Rummet för välbefinnande sa...

Nej men, vad kul.... Så glad jag blev när jag såg din kommentar hos mig. Skulle precis till att stänga ner datorn och ta ett jobbryck igen. Förstår vilket jobb ni har nu - verkligen - men det kommer ju att bli helt underbart alltså...... Oj, oj, oj vilket vackert skåp.... och vilken hängare. Jag ser verkligen fram emot att få se bilder från när ni öppnar..... Så spännande. Jag vet precis vilken press du lever under just nu, men du ska se att det kommer att bli jättebra och ni kommer att hinna det som behöver att hinnas med. Resten kan ni ta efter hand sedan så inte du sliter ut dig totalt. Det finns ju jobb i det oändliga......
Själv håller jag på att strukturera upp det sista på lagret och sedan ska jag ÄNTLIGEN ta och fixa iordning min verkstad. Jag längtar så efter att skapa så det bara pirrar i kroppen. Ska ta och lägga ut bilder sen på mina smycken, trådarbeten mm.

Hade inte riktigt tid till att läsa allt idag men jag har scrollat och fullkomligt jättenjutit av dina vackra bilder. Ska absolut kika hit igen och du - GLÖM INTE ATT TA DIG EN MIKROVILA DÅ OCH DÅ. Stänga bara bort ALLT för nån minut då och då och bara landa lite.....
Önskar dig lycka till med nya butiken nu.
Kram Mia

Marits vita skrin sa...

Jag längtar efter att få se mer helhets bilder på butiken. När hyllorna är fyllda och allt är på sin plats.

Attans vad ni har slitit och jobbat, med vad bra det blir.

Många kramar från mig
Marit

Annika Christensen sa...

Det kommer att bli så fint, vilketn inredning!
Va skall du öppna nästa vecka!
Attans då hinner inte jag komma.
Våren kommer så fort och allt skall ske helst på samma dag...
Ha det gott
annika