torsdag 23 april 2009

Imorgon öppnar vi!!!

Imorgon är det dags! Då öppnar vi äntligen!
Det känns nästan overkligt. Och när jag ser mig omkring och ser den förvandling som detta ställe genomgått på en och en halv månad så är det otroligt. Det är tack vare att hela familjen ställt upp och för att vi i princip har levt här under denna tid.
Men fantastiskt bra blev det och jag är jättenöjd!!!
Det blev både bättre och finare än jag kunnat föreställa mig.
Lingontryffel, hjortrontryffel, hallontryffel...blåklintssaft, rosensaft, blåbärssaft...bara namnen är vackra. Och innehållen desto bättre! Passar i en blomsterbutik med gammeldags stuk. Det var en ren fröjd att få plocka upp det och lägga det i den gamla köpmansdisken!
Kanske man skulle blåsa en salut imorgon! Idag blåser jag en för vår prinsessa som fyller 8 år! Puss och kram till henne!!! Hon fick en bärbar dator och blev överlycklig för då kan ju hon ta sin i en väska på axeln precis som jag när vi åker till butiken & jobbar på lördagarna.
Idag har här installerats larm, elektrikern har kopplat lampor, plåtslagaren har lagt plåt, i tillbygget för sommarblommorna, på bänkarna. Vi har hämtat blommor, städat, plockat iordning,målat, spikat, kört flyttlass mm mm och vi är inte klara än så nu ska jag sätta fart så det blir lite nattsömn så småningom. Det enda som kört ihop sig med alla tekniska finesser och tider med hantverkare och leveranser är nu på slutet telefonen! Den skulle kopplats in i tisdes, men det lyckades inte. Imorgon ska vi få vår telefon någon gång under förmiddagen. Sista minuten eller?! Men vad gör man? Inget man kan styra över. Vi fick i alla fall en ny trådlös betalterminal idag så vi är inte bundna av telelinjen på det viset åtminstone!

Imorgon bjuder vi på fika och man får gå runt och kika i hela lokalen. De har ju lovat strålande väder så då kan man också sitta ute och dricka sitt kaffe på vår gårdsplan som vi gjort i ordning. Som vi längtar efter att den ska börja blomstra med sina pioner, lavendel, rosor...

Välkommen imorgon!!! Till Tulipa Blomsterverkstad i Knäred!

(för er som undrar så ligger Knäred utanför Halmstad)

Kram!

38 kommentarer:

Vit som snö sa...

Stort Lycka till och ha en underbar dag imorgon. Det ser så fint ut!
Kram Cilla

VITA NYANSER sa...

Åh vad jag önskar att jag kunde komma och titta i butiken! Ser jättefint ut. Den gamla köpmandisken var UNDERBAR. Ett stort lycka till i butiken!

Kram l-l

Mitt hvite hus sa...

Tenk om man kunne vært der å kikket... Men masse lykke til med åpningsdagen .... Det kommer nok til å bli fullt med folkO=)
klemmer O=

Grodmamman sa...

Grattis till 8-åringen!:)
Lycka till imorgon! Önskar att jag bodde närmare för då skulle jag komma direkt!:) Ser så fint ut och så har man ju följt din blivande affär så det vore kul att se den i verkligheten!
Kram

Helena sa...

Lycka till!!! Har jag vägarna förbi Halmstad så kommer jag garanterat förbi! Kram Helena

OF SPRING AND SUMMER sa...

Lycka till! Tittar in när jag har vägarna förbi. Ha det så bra. Ingrid

Casa Loda sa...

Så fint det ser ut! Kommer garanterat på besök, kanske till helgen. Lycka till!
Kram Annika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

All lycka till och ha det så himlans kul nu !!
Önskar det inta var så långt bort !!
Kram !

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket underbara bilder..!

Önskar dig all lycka med butiken!

: )

KRAM, Jenny

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh vad jag längtar till sommaren då jag hoppas kunna komma till butiken. All lycka till imorgon, det kommer att gå superbra!
Bamsekramen,
Lydia

Fröken Fräken sa...

Ett stort, stort lycka till inför morgondagen! Det måste ju bara bli succé! Önskar verkligen att jag kunde titta över, och då skulle du nog ha en kund som du aldrig blev av med... ;-)

Stenlycka sa...

LYCKA TILL MED BUTIKEN!
Önskar jag var där imorgon.
Ha en bra öppningsdag!!!!
KRAMAR

rosenskära sa...

Vad härligt det känns att kunna skriva "Vi ses imorrn!". Åh, vad jag ser fram emot det här! Bilderna lovar precis vad jag hoppats på, den kombinationen är oslagbar!

Hoppas du får sova sött och grattis till er 8-åring!

Imorgon får du en riktig kram!
/Lena

Lilla huset på prärien sa...

Oj, oj så härligt! Tänk att du öppnar imorgon Mariette! Så gärna jag vill vara där hos dig, det hade varit så himla kul. Men jag sitter fast med alla tre barnen och tror inte att det är någon hit att ha dem springandes runt i din butik... gud förbjude! De hade rivit stället!

Däremot sänder jag mina allra varmaste hälsningar och bästa väninnan Lena kommer och hälsar på dig imorgon om ingenting oväntat händer :)

Stor kram Jenny

vitating sa...

Åhhh såkul!! Lycka till! Butiken verkar ljuvlig!! Trevlig helg!
Kram Maria

gamla skolan sa...

Önskar dig stort lycka till !! Allt ser så vackert ut ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Noamaja sa...

Åh, jag önskar att jag hade närmre så jag kunde komma och njuta! Lycka till! Det ser så, så fint ut!

Kram,
Noamaja

Home No.1 sa...

Åhhh vad det hade varit roligt att besöka er!!!
Kram Annica.

Love Your Homes sa...

Nu får ni lov till att skåla i lite bubbel o fira att ni dragit det här iland, fantastisk jobbat...födelsedag till på köpet ( Pommac funkar nog bra).
Hälsa o krama på Lena sKära i morgon!!

Ia

Hannis sa...

Ojoj!Det kommer att bli en suverän premiär!
Ser ju så fint ut!
Hade det inte varit så långt hade jag cyklat förbi=))
Lycka till!!!
Kram Hannis

alegni sa...

åh, det ser alldeles underbart ut! ni har gjort ett hårt, men fint jobb!
hoppas på goda affärer för er framöver. lycka till!
kram
ingela

Merja sa...

Oj vad ni har fått stå i!
Tur att det mesta har flytit bra. Lycka till med öppnandet!!
Och trevlig helg!!

amaryllis sa...

Lycka till... jag kommer att titta in när jag har vägarna förbi.. man kan ju inte låta bli affären ser underbar ut...har en liten fråga kommer du att ha söndags öppet?

ha en bra dag

Jessica sa...

å vad jag önskade att Hudik lång närmare men jag få hoppas på en massa bilder från öppningen, det kommer att gå jätte bra de bilder du vissade idag var otroligt vackra och hoppas dottra din har en underbar födelsedag, och vilken kanon present hon fick sån skulle min dotter också vilja ha ha det bra kram jessica

LantlivsAnette sa...

Åhhhh Grattis, du är i Mål nu !!
Himmel alltså..vilken underbart fin butik du har, vad du är duktig, jag skulle verkligen vilja vara där och hänga på låset !!
Lycka till, och kom ihåg att fota riktigt mycket o visa oss sen..
Kraam Anette

Lundagård sa...

Underbart, GRATTIS! Lycka till i fortsättningen som kommer att bli strålande med en sådan härlig butik!

~Peos liv och drömmar~ sa...

Ett stort lycka till med butiken. Den verkar ljuvlig. Hoppas att du får en kanon dag.
Kram Carina

Karin Lindström sa...

Hej Mariette!

En jättestor lycka till kram från mig i Sörmaland! Kommer jag neråt så ska jag bara åka till dig och din vackra butik! Ni har varit så duktiga och jag hoppas nu att det ger mycket klirr i kassan *skrattar*. Jag ser i alla fall många underbara blommor och saker jag skulle vilja ha!

Tusen kramar
Karin

Kristina sa...

Hur gick det?! Jag är jättenyfiken! Har följt ditt arbete med butiken på avstånd, synd att vårt fina land är så avlångt, annars hade jag självklart varit där på invigningen! Hoppas att allt gick bra och att det kom massor av folk!
Ha en fin helg!
Kram/Kristina

♥ Fyra årstider sa...

Måmnga grattiskramar från mig och till tjejen.
Kram Lotta

Jeanette Hornbeck sa...

Tänker på dig idag och hoppas att ni har fullt upp!
Kramar Jea

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig.

Guuuuud så roligt för dig =) Sitter här och kan bara tänka mig hur fiiiint det är där inne. jag önskar dig all lycka i den nya lokalen, synd att man bor så långt borta =(

ha det gott. kram Pirre

Millan sa...

Lycka till med butiken!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Heeej!
Hur gick det? Kanonbra så klart, dum fråga! Men iallafall...jag har tänkt på dig idag och hållt tummarna. Underbart väder för invigning har det väl varit?
Förstår att du inte hinner svara, vill bara att du ska veta att tummarna hållits här i Skåne.
Kram,
Lydia

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mariette! Jag har tänkt på dig idag, hoppas att det gick bra med allt. Hörde att du var såååå trevlig och söt på alla sätt :) Har mina rapportörer.

Antar att du sover riktigt gott i natt :)

Kram Jenny

MODERN COUNTRY sa...

Åååå, et STORT GRATTIS Tulipa!!! Utrolig hva dere har fått istand på så kort tid. Og bildene fra butikken vitner om mye arbeid, god smak og en varm atmosfære. Hadde jeg bodd litt nærmere skulle jeg vært der og skålt med deg i dag!
Håper du har hatt en underbar dag med mange nye gode kunder.

God helg!!
Varm klem
Aina

Marie sa...

Jag har tänkt på dig idag, hoppas du har haft en toppendag i din nya fina butik. Ljuvliga bilder!

Ha en fin helg Mariette!
Kram Marie

Bygatan sa...

Stort grattis och ett jätte-lycka-till!!
Hoppas premiären har överträffat alla önskningar;-)

Hoppas att komma på besök under året.

Ha en härlig helg!

Kram Lena