fredag 17 april 2009

Hästkärran har rullat in!


Dagsrapport.
En gammal hästkärra har rullat in på gården.
Visst ser det väl ut som att den alltid har stått där?!


Jag kan se framför mig hur Alla barnen i Bullerbyn eller Emil eller Madicken åkte omkring i en sån här och tjoade med vinden i håret! På väg mot äventyr.

Ännu en finfin lampa har packats upp och saker har transporterats från punkt A till punkt B.
Det är fortsatt mycket jobb och jag börjar allvarligt undra när jag ska klämma in "bageriet"!

Fast allt brukar lösa sig!

Bra blir det i alla fall!

Känner att detta blir ingen vanlig blomsterbutik.
Men det blir precis som jag vill ha det och drömt om att få ha det!
Singel har också kommit på plats idag.

Butiken jag skriver om här, för er som undrar, heter Tulipa Blomsterverkstad och ligger i Knäred i Halland. Vi öppnar på fredag, den 24 april, kl 9.3o.

För er som vill hänga på låset! *ler*

Vill önska alla en riktigt härlig helg!!! /Kram!

40 kommentarer:

Vit som snö sa...

Var är nu Knäred för oss som ska semestra i Halland... så man vet hur gubben ska ratta bilen!
Jag ser ju att det inte blir någon vanlig blomsterbutik- det finns såå mycket din känsla bakom o bara därför styr vi gärna kosan dit om vi hittar....
Kram Cilla

Mitt hvite hus sa...

Ååå for en vakker hestekjerre... ja ejg ser for meg Emil og co er ute å kjører med kjerren... vakre bilder.. butikken din kommer til å bli så kjempeflott og koselig..

Klemm0)

Stenlycka sa...

Å så spännande för dig,kommer bli en jätte fin butik, synd att jag bor så långt ifrån.Hästkärran passar så perfekt in i miljön. Nu vet jag var det ligger, hoppas du har sommaröppet för till din affär måste jag bara åka på semestern.
Jag önskar dig all lycka på fredag!
KRAMAR

marianaskeramik sa...

vilken butik!! kan du inte öppna filial här uppe i dalarna?
hihi
hästkärran är ju jättefin och skapar rätt atmonsfär
ha de gott
marianaskeramik

Merja sa...

Din butik hamnar på Listan Intressanta ställen att besöka!!
Förstår att det kommer att bli nått alldeles extra efter att ha följt din blogg:)
Kärran passar perfekt där på gården!
Ha det gott

Brunkullan sa...

Så ofantligt fint det blir!!!!!! Så där skulle jag vilja ha hemma hos mig:)
Ha en underbar helg!
Susanne

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad jag önskar att jag hade kunnat hänga på låset..vilken ljuvlig butik du har, något alldeles extra...
Kraam Anette

Viola sa...

Så himla roligt det är att få vara med om denna uppbyggand, verkar bli en drömbutik och jag lovar du kommer att få se mig som kund framöver, lycka till med fortsatta jobbet, inte långt kvar tills portarna slås upp, KRAM

Ovala drömmar sa...

Vilken vacker hästkärra! Tänk att ha en sådan till min vackra, svarta häst :) Den passade jättefint in i miljön.

Kram Veronica

Anonym sa...

Halloj!! Butiken kommer att bli underbar!!! Hmm nu ska vi se...geografi är inte min starka sida... Undra sa flundra om jag kan passera när jag åker till Göteborg?! Det ska jag kolla! Hur som helst, butiken kommer att bli en succé!! Många kramar Anna

gamla skolan sa...

Men vilken hästkärra !! Hur har du lyckats få tag på en sådan ? Jag måste komma till din blomsterbutik , detta verkar vara något alldeles extra , vilken miljö , du har lyckats skapa!! Kramar Susanne / den gamla skolan

mitt gröna hjärta sa...

Knäred, det är ju nära mig! Bor i Halmstad och ska definitivt göra en utflykt till dig någon helg eller i sommar, för det låter som en butik helt i min smak! Lycka till, Jenny

Stämningsfullt sa...

Hej!
ååå om man ändå kunde hänga på det där låset! Det ser så himla fiiiint ut!!
Kram.

HWITA DRÖMMAR sa...

Vackert! Lampan/ljuskronan? ser jättevacker ut! Lycka till med butiken! Kram M

Linda Knäred sa...

hej!
Jag kommer att hänga på låset;)
jag längtar efter att få se alla dina inredningtips och din vackra,harmoniska blomsterhandel!!

Ni andra som skriver om att åka till Knäred på semester,
Ni MÅSTE absolut komma fin natur och vår vackra blomsterhandel!
Kram Mariette

mig & alice sa...

Åååhhh, vad jag önskade att det inte var så långt att åka. Hade jag bott närmare så hade jag varit en av de som definitivt hängt på låset!!! :-)

Men någon gång ska jag banne mig försöka komma till din butik, den kommer att bli heeeeelt ljuvlig, det är jag övertygad om!

Den där droskan ser verkligen ut att ha stått där sedan någon tog av den från hästen för längesedan.

Vill önska dig en fortsatt trevlig helg vännen och hoppas även att du hinner njuta lite av våren och inte bara behöver jobba.

Kraam
Melinda

Lallis - liv och leverne sa...

Vad läcker och vacker hästkärran är., Och vad spännande med butiken. :)
Kram Lallis

Annika Christensen sa...

Önskade att du öppnade butik i Gånarp istället. Då hade jag hängt på låset.
Super läckert med vagnen.
Ha det fortsatt gott
Annika

i et lite rødt hus sa...

Kjempe fin hestekjerre, skulle gjerne tatt meg en tur ut på nye eventyr med den:)

♥ Fyra årstider sa...

ÅÅÅ jag vill komma NU
Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du kommer att få så fint! Och ja, vagnen ser ut som den alltid stått där. Om jag kommer förbi Knäred då ska jag besöka dig.
Lycka till nu
Kram till dig
AnnaMaria

Anonym sa...

Spännande med butiken!

Hoppas jag kan komma förbi i sommar, vi ska ju semestra i Laholm så dt borde ju inte vara problem

Såå läcker vagn

Kram Lena

Tine sa...

Good morning...


i love everything..but my favorite picture is the white wood with the chandelier...so wonderful...

heartly hugs tine

Kristina sa...

Jeez vad fint du har gjort! Jag blir alldeles ordlös nästan.. Älskar hästkärran! Du har rätt i att den verkligen passar in.. Måste absolut komma och hälsa på i din fina butik någon gång, synd jag bor så långt bort bara, men man har ju semester =)
Önskar dig all lycka! Kramar/Kristina

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vad bra allt kommer att bli Tulipa, att ha sitt mål i sikte är det allra bästa och det kommer du lyckas med förträffligt bra, jag är såå nyfiken på hur allt kommer att bli och förstår att det kommer att bli utöver det vanliga, härligt.
Kärran vill jag åka i hihi.
Kramar till dig/Ingela.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Nä, någon helt vanlig blomsterhandel blir det definitivt inte, det syns redan här på dina bilder. Det kommer att bli helt magiskt hos er, önskar så att jag kunde ha varit första 'hängaren' på låset på fredag. :o)
Hästakärran är underbar!!!
Varmkram,
Lydia

Jeanette Hornbeck sa...

Skulle gärna hänga på låset, är det lugnt med beställningar så kanske jag dyker upp.
Jag brukar baka äppelpaj i stora aluminiumformar, de som blir kvar kan man ju frysa in. Sist gjorde jag 10 st men det gick bara åt 3.
Stort lycka till!
kram Jea

Unknown sa...

Vilken underbar gård ni har!!

Jag bor ju nära Varberg så jag kanske kan ta en rejäl hallandstur...

Va underbart att starta en egen butik, och modigt!! Stort lycka till med alla förberedelser och öppnande, kram kram Pia

Västbacken sa...

Ååh om man hade bott närmare då hade jag hängt på låset :)

Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det kommer att bli såå fint! Och vad jag önskar att jag kunde hänga på låset...
Men det kanske får bli en tripp till Halland på semestern!!!
Är ju så nyfiken!
Kram
Marie

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

SUKK SUKK SUKK; HVILKEN FANTASTISK FLOTT KJERRE!!!!!!!! Himmel så fint du får det, jeg må jo gjøre alt for å kunne besøke butikken din en vakker dag, Jeg vil, jeg vil, jeg vil !!!!

Klem

Det vita dårhuset sa...

Heeej Tilipa =)

Det var inte igår!!!!
Fy bubblan vilken otroooligt vacker hästkärra!!

Blir jätte avis....;O)

Nu ska jag kika runt och se vad som hänt sen sist..=)

Ha det gott!

Kramar Erika

lottens vita och gröna sa...

ahhhhhh vilken underbar vagn, helt ljuvlig där ju, du är så himalns bra och få till det så där så man bara gapar!

du har då satt knäred på alla bloggares hallandsrutt!!!

storkram och jag hänger på låset...mentalt!!! varmkram lotten

houseofchandeliers and vintage sa...

hej
Vilken läcker hästkärra du har skaffat.
Önskar jag kunde besöka butiken, men får väl drömma.
Zara

Anne sa...

Nu är det nära!
Så spännande!

Tyvärr bor jag för långt bort, annars hade jag stått och "hängt på låset" kan jag lova!

Kram Anne

Maria sa...

Lycka till med butiken, hade hängt på låset om jag bodde nära!

Är det er vagn, den är jättetuff!

kram

Goa sa...

Underbara bilder!
Åhhh, vet du...ett besök till dig ska det minsann bli nästa gång jag åker till Göteborg! Får planera in det snart! Vill absolut känna på din vackra butik...*suckar av längtan*

Lycka till nu vännen min! Kan tänka mig att det är massor att tänka på nu!
Stor varm kram till dig...alltid!

Designe sa...

Va underbart med vagnen! Har alltid drömt om att få åka i en sån! Jag vill oxå hänga på låset!:)...men det är ju liiiite för långt bort då! Får väl njuta av invigningsbilder här på bloggen och inspireras! Kram :)

marianaskeramik sa...

hej hopp
tävling hos mig! vinn en keramikljuskrona
ha de gott
marianaskeramik

Marie sa...

Men åh vad jag önskar att jag bodde lite närmare Knäred, då hade jag definitivt kommit och besökt dig på fredag när ni öppnar, vilken butik du har skapat!!!!!
Hoppas dock att kunna göra ett besök inom en ganska snar framtid.

Kramar Marie