onsdag 4 mars 2009

Välkommen in i röran!

Tack snälla för alla överväldigande positiva kommentarer till förra inlägget! Det sporrar verkligen! Arbetet fortskrider som ni kan se på dessa bilder. Här ovan fönster som ska sättas in i en vägg i butikslokalen. Vi har kortat den väggen så mycket som möjligt, för jag vill ha det så öppet det går, men sparat en bit så att vi kan sätta in tre sådana här fönster på rad. Det är ju mycket fönster i väggar i nu...och det gillar jag. Blev väldigt inspirerad av bla detta på Lustfyllt i Habo.
Nedan original lampa från butiken och ett skåp som var brunt endast inne i facken så det blir vitt även där nu. Sen har vi en brandsläckare...inte nyaste modellen och dessa underbara skåp!




En dörr har öppnats upp från verkstaden som var igensatt. Det var en portliknande dörr som var alldeles för låg så där sattes en "ny" gammal dörr in (trevligt att kunna gå utan att vika sig nästan dubbel!). Där utanför skymtar sedan ställningar till det som ska bli väggarna till kontor/matrum/toalett. Ännu bara skelett. En utav bilderna ovan visar taket i verkstan. Det har byggts till under olika perioder och på ena halvan satt ful papp som när vi började riva visade sig ha fina svarta brädor under.
Det var allt för idag!
Kram!

43 kommentarer:

moa sa...

hei..
innom din herlige blogg og titter!
for et fantastisk lokalet du har fått, med så mange flotte detaljer...morsomt å se!
..ha en fortsatt fin kveld.

moaklem

Marie//Tekla Maräng sa...

Men så fint det kommer att bli.
Sådan där lampa hade vi i köket när jag växte upp.
Vilken hylla och massor med lådor...
Kram:)

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ser ut som det kommer att bli en väldigt mysig butik. Så fint mef slitna dörrar.
Ha det gott, kram Annika

Bygatan sa...

Men nu blir jag ännu mera avundsjuk!! Såå fint!!

Blir det nån mindre dörr över så hör av dig...letar en till ett skafferi;-))

Kram Lena

Viola sa...

Så himla spännande, tänk om man fick vara med och se det växa fram...ser fram mot flera rapporter, det verkar bli helt otroligt fint efter vad jag kan läsa mig till, härliga fönmster och dörrar, kram

Jessica sa...

det finns verkligen möjligheter att göra en underbar butik i den lpkalen och jag tror att det är just det du kommer göra kram jessica

Frida sa...

Hej!
Åh det kommer bli så snyggt i er nya blomsterverkstad, du har verkligen hittat fina möbler.
Kram Frida

Fröken Fräken sa...

Så spännande! Känns som om det är som att gå på skattjakt när ni håller på och renoverar, tar bort skivor, river väggar osv. Man vet aldrig vad man kan hitta!! Jag blir ju sugen på att ta fram en kofot här med :-)

Älfgärdet sa...

Hur kan man bara komma över en sån fantastisk lokal??? Jag blir bara mer & mer hänförd..... & mycket avis...;)

Glitter och Marsipan sa...

Så vackra fönster och dörrar.Vad det ska bli roligt att få se fortsättningen.
kram kram Anette

Hannis sa...

Oj vilka fynd det redan fanns där!
Jag ser det framör mig,det kommer att bli en sån där riktig njutar butik för flera sinnen!
Fönstervägg är ju en dröm!

Kram Hannis

Dubbelörn sa...

Det kommer att bli hur läckert som helst! Enbart din butik kan vara värt en tur söderöver i sommar ;).

Kram

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Himla snygga möbler, det är ju rena rama fyndet ni gjort! :o)
Tycker jag känner igen fönstren, påminner ganska mycket om 2 jag har. :o)
Ha det så jättebra,
Lydia

Merja sa...

Där finns verklingen en massa möjligheter! Tur att du upptäckte stället!!! Vilket stort härligt skåp, med massor av fack du kan fylla;) Gillade det svarta taket. Ser fram emot fler bilder:)

Lycka till!

rosenskära sa...

Jag blir: hänförd, andlös, avundsjuk, entusiastisk, sugen på att smutsa ner mig och sitter här med ett löjligt leende över hela ansiktet! Vilket klipp ni gjort! En lokal på miljonen ser ut så! Och alla detaljer - du kommer att få en affär dit man vallfärdar Mariette!

Kram/Lena

Millas hem sa...

Så himla härliga bilder! Snacka om en verkstad i förändring! :)
Kul också att se den nya miljön växa fram!

Kram Camilla

annashusidingtuna sa...

Så mycket jobb ni lägger ned på att få lokalen så fin, tänk om fler kunde vara så noga, en del butiker känns ju inte alltid riktigt genomtänkta om man säger så.
Kram Anna

Anne sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade till mig! för du kunde ju jag hitta tillbaka till dig!

Vad spännande att få följa med i renoveringen av den gamla butikslokalen, den verkar fantastisk, vilket härligt golv! gammalt tegel och trä, jag blir helt salig!

Kommer åter ofta så jag inte missar något!

marie sa...

Det är ju som en dröm! Hur kan man hitta en sån lokal med såna skatter? Måste vara så kul att få greja därinne!Det kommer bli så himla fint!!
Ha det bra och jobba på!
kram
Marie minlillaveranda

Kallholmen sa...

Vilken härlig lokal och vilka fynd till möbler och detaljer.
Det kommer att bli en riktigt mysig butik.
Mycke jobb förstår jag!
Lycka till!
Kram Malin

Karin sa...

Vilken potential! Det kommer att bli helt fantastiskt. Jag har nog frågan det här tidigare men var någonstans håller du/ni till? Jag måste absolut komma "förbi" när ni har öppnat. Ha en skön torsdagskväll och helg så småningom! Kram Karin

Maria sa...

SÅ vackra möbler!

Grodmamman sa...

Vilka härliga lokaler du fått tag i! Kommer att bli en underbar butik. Var ligger den?
Kram

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅ, jag älskar din röra...njuter och ser skönhet!!!

Varmaste kramen Hanna

Marie sa...

Helt otroligt vilken drömlokal ni har kommit över, vilken miljö! Skåpen är ju så vackra så det är ju inte klokt, vilka skatter!!!!! Det kommer att bli sååå fint när ni är klara!!!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Grattis till din nya lokal, det ser härligt rustikt ut, precis sådan miljö som framhäver blommor extra bra! Då får man stanna till i Knäred i sommar! Jättemycket lycka till! Annika

Skomakartummen sa...

Mmm... njuter av bilderna... det kommer bli såå fint. Det är som små skatter här och där. Kram sari

lottens vita och gröna sa...

det kommer bli såååååå fint goa vännen!vilka härliga fönster, jadu sucka nästan så vackert kan jag se inom mig att det kommer att bli!

hmm baletttjej är väl att ta i nu..det är rätt länge sen, men min 10 åring dansar både hiphop och klassiskt, jag njuter!!!!i mitt sinne dansar jag som en älva på tå, ibland så tar jag mig en svängom med lillen på armen...ha det gott, varmkram lotten

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå, vad kul jag har hittat din blogg när du har varit inne hos mig. Det här kommer att bli hur fräckt som helst. Spännande att se resultat.

Kram anne

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Åh det kommer bli så snyggt!!
Ska bli kul att se resultatet..
Kram Irene

A home far away sa...

Wow vad ni är duktiga!! Blir helt klart inspirerad själv...

Trevlig helg!
Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Så så spännande!! Kommer att bli superfint.

Kram//Sara

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men jag blir lika impad idag , vilken fantastisk lokal !!!!!!
Va kul när man hittar bra grejer under , så att det inte blir värre !!
Lycka till nu !
Kram/Lotta

LantlivsAnette sa...

Ohhhh, vad fint !! Det är ju en helt underbart fin lokal, och sakerna som är där..
Vad roligt att få följa detta äventyr !!
Ha det gott
Kraam Anette

Bitte sa...

Vad mycket fint du visar från den nya lokalen! :-) Hyllorna, taket, dörrarna, ja, allt ser så charmigt och mysigt ut. Jag är övertygad om att ni kommer att få det hur fint som helst! :-)

Hoppas du får en fin helg!

Kramar
Beatrice

Gnistrande snö sa...

Wow, vilken häftig butikslokal!!!
Vilken vacker och spännande miljö!!!
Lokalen, byggdetaljerna och den fasta inredning, ja allt är ju hur fint och läckert som helst.
Vilken underbar arbetsplats och butik det här kommer att bli. Ska bli så himla kul att få följa det här projketet.

Önskar dig en riktigt härlig helg!

Kramar
Katarina

Vibeke sa...

Så HERLIG lokale!

Ønsker deg en herlig helg,
Vibeke :o)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Det finns formar att gjuta madonnor i,jag har köpt mina från England.
Kram Och Ha En Skön Helg/Irene

Tine sa...

Hello!!!!!

Thank you so much for you're nice words...but i can't belive it...you're Blog is so beautyful..and you're Pictures are amazing. Why did I never saw you before?? I don't now..
So, now I found you or you find me...;o)...i never let you go...

Heartly Hugs Christine

Mia sa...

Vad ni jobbar och sliter och jag kan riktigt se framför mig hur fint det blir när allt är klart. Jättekul att få se lite bilder innan allt är klart också...

Trevlig helg från mig till dig!
Kram Mia

Jeanette Hornbeck sa...

Nu räcker det;-)
Jag byter rätt av mot mina ikeahyllor ok.

kram på dig

/Jea

Anonym sa...

Hej! Vad kul att hitta en sadan fin sida med superfina saker - precis sant som jag gillar. Jag bor numera i England men kommer ifran Knared - tom samma gata som du... Det ska bli jattekul att titta in nasta gang jag kommer hem!

Ha det bra!

Annika Christensen sa...

Underbar röra!!
Och disken ovan är ju lika underbar.
Fortsatt lycka till med jobbet.
Annika