söndag 1 mars 2009

Tjuvkik in i nya blomsterverkstan...

Idag fick vi nycklarna i handen till nya butikslokalen! Ser ni vilket ljuvligt gammalt golv jag har i blomsterverkstan!
Här har det under årens lopp mekats med många cyklar och mopeder. Jag tycker det har massvis med charm och är definitivt en dröm att få ta över...bara vi ror i land renoveringarna...
Imorgon kommer snickaren. Han ska bla börja med att ta ner en del av en vägg i butiksdelen och där ska han sätta in tre stycken gammeldags fönster som kommer från vårt eget hus.
Idag bjuder jag på FÖRE BILDER ifrån verkstan. I själva butiken var det tyvärr inte riktigt tomt så där ville jag inte fota så mycket idag, men här var det renstädat!


Bänkarna och skåpen blev jag överlycklig när jag såg! Och om någon undrar så ska panelen målas vit! Den ska inte behållas kitschigt orange! Tycker att fabriksstilen passar lite att tillföra här också. Bla har vi en rostfri rullvagn, från ett storkök, som ska stå här. Såg likadan i förra numret av Lantliv så jag blev själaglad när en dök upp!
Ja...fortsättning följer. Håll tummarna att allt går vägen!
Stor Kram!

67 kommentarer:

Anneli sa...

Lokalen är som en dröm!!!
Så vacker!! Vilken lycka att få skapa en egen blomsterverkstad i en sådan miljö...du kommer säkert att trivas!!
Lycka till med allt arbete ni har framför er!!

KRAM

Noamaja sa...

Men så underbart! Skall bli spännande att se vad ni gör med det!

Varma hälsningar
A

Nilla sa...

Men vilken underbar lokal ni fått till! En dröm. Allt är bara så fint!

Stort lycka till! Jag kommer att titta in framöver.

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert... blir spennende å følge deg i prosessenO=)
Klem Kerstin

annashusidingtuna sa...

Grattis till en verkligt fin lokal som har massor av potential, golvet är verkligen underbart!
Kram Anna

moa sa...

hei -
for en vakker blogg du har!
mitt første besøk her hos deg, men kommer gjerne igjen!
for et utrolig drømmelokalet, skal du åpne butikk..?
klem fra moa i norge

Åsa sa...

Men oj vilken drömlokal. Det kommer att blir så fint.

Kram Åsa

marie sa...

Vilken lokal!Det kommer bli hur fint som helst, som gjort för din blomsterverkstad!!! Lycka till och jag ska verkligen försöka komma till dig!
kram Marie minlillaveranda

Marie//Tekla Maräng sa...

Kommer att bli kanon fint!
Golvet är ju som lagt för en blomsteraffär.
Ha en bra start på veckan:)

Randi sa...

Vilken superlokal - och inredningen är ju perfekt.
Ska bli spännande att följa ditt nya projekt!
Kram Randi

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig lokal! Ser nu att vi bor nära dessutom, tror att vi har knappt en timmas körväg till Knäred på slingrande småvägar...var där i julhelgen då vänner till oss bor där!
Självklart är alla kommentarer till glädje, tog inte bort dem av det skälet! Det var mest för att testa hur det var att blogga utan dem, blir ibland stressad då jag inte har tid att svara tillbaka....
Ha en go dag! Kram!

Viola sa...

DT SER JU HELLÄCKERT UT, SÅ SPÄNNANDE, GISSA OM DU KOMMER ATT FÅ ETT BESÖK NÄR DU ÄR KLAR...HA EN BRA MÅNDAG, KRAM

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Jippie, idag kom jag in på din blogg, igår ville inte den nya texten visa sig...jag fick smärre abstinens. Det är ju bara så roligt att se er nya lokal. Så himla charmig den är och så snygga möbler du får till! Liggande panel, sten- & nött trägolv, rena rama drömmen! :o)
Jag förstår som det måste klia i fingrarna att få sätta igång. Ser med stor spänning fram emot kommande inlägg om renoveringen.
Kram lydia

StrandviksVillan sa...

Man får ju lust att komma dit och hjälpa till, hihi!
Vilket fantastiskt projekt, kommer bli jättekul men säkert tungt ibland också. Fast då är det bara att tänka på slutresultatet!
Stoooort lycka till!

Anonym sa...

Vilken udnerbar lokal! Lycka till! /Marina (Marinas trädgård)

Nettan sa...

Å du jag blir helt knäsvag när jag ser det här! Vilken potential!! Det kommer att bli hur läckert som helst!!
Kram Nettan

Vit Spets sa...

Lokalen är fantastisk, likaså golvet, bänkarna väggarna & allt runtomkring... vilken drömlokal!
Skall bli spännande att få se förvandlingen :)

Önskar dig en härlig dag
//Siv

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åhh jag blir alldeles lycklig och varm i hjärtat när jag ser dina vackra bilder på Drömlokalen!!!

Var någonstans ligger detta underbara ställe? Man får ju sån lust att kika in framöver :)

Kram
Mia

Jeanette Hornbeck sa...

Oh my god, vilken dröm!
Jag hade nog suttit fånigt leende och bara glott! Vilken otrolig tur att ingen annan gav sig på och förstörde.
Kram Jea

lottens vita och gröna sa...

åh det är så fint redan utan allt och sen då...jisses vad vacker butik du kommer att ha med alla blommor mmm hur långt är det från stockholm...
ha det gott, varmkram lotten

Glitter och Marsipan sa...

Men vilken underbar lokal.
Jag ser framför mej vad fin den kommer bli när du är färdig.
Så vackra bilder du visar i förra inlägget,med pyssel och spets.
Må så gott
och ha en fin vecka
kram Anette

S o F sa...

Anar redan hur mysigt detta kommer att bli framöver.

Ser fram emot att få se bilder på hur det hela växer fram.

Lycka till!

Millas hem sa...

Ser redan nu att det kommer att bli en ljuvlig miljö!!

Kram Camilla

Engelska Villan sa...

Men guuuud! Vilken underbar lokal, vilken inspirationskälla bara att få vistas där!! Där kommer du att skapa helt ljuvliga arrangemang, vill jag lova :)
Ska bli jättespännande att se butiken.
Kram Anna

Ina sa...

MEN vilka vackra bilder!! Gillar det där gamla slitna. Golvet är ju underbart!! Vad spännande med en ny lokal!!
Kram Ina

Anonym sa...

Vilken vacker miljö! Lycka till med verksamheten! Tack för din grattishälsning! Får säga grattis till dig också då? :-)

Fru Ekenstedt sa...

lokalen är ju himmelsk! vore en fröjd att ställa iordning där. lycka till!
er fram emot att se det färdigt.

Kram
kristina

Bygatan sa...

Men vilken LOKAL!
Där vill ju jag Bo!! Kommer bli huur fint som helst, ser hela bilden framför mig med vackra blomster;-))

Lycka till & kram från Lena

Beas sa...

Vilken DRÖMlokal...där kommer du säkert också få många drömmar gå i uppfyllelse.

Jag provade adressen till teckningsswapen och det fungerade för mig. Prova igen vetja på teckningsswap@yahoo.com

Ifall det inte skulle gå den gången så får du gärna maila mig på beatrize_74d@hotmail.com och anmäla dig där så skriver jag in dig i adresslistan sedan.

Vad roligt att dina knottar vill vara med, det kommer bli hur kul som helst för alla barn tror jag.

Kram Bea

In my house sa...

ÅÅÅÅååååååå, jag blir helt sjuk av dina bilder,,, vill ha de så jag mä juh *muttrar*
- Visst är något eget en dröm många har,,, men fasen, min måste bli verklighet nån gång! har alltid varit min dröm sen ja va liten,,, suck...

Ni kommer få de så fint i butiken,,, å alla möbler å rullvagnen som du pratar om,,, hmmmm! vill ha!

Stor kram josse

MiaMaria sa...

Hej!

Wow!

Vilket ställe du fått tag på och inredningen är ju bara toppen...vilken lycka att fylla denna lokal med vackra blommor.....

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Fröken Fräken sa...

Åh så vackert det kommer att bli! Ja, jag skulle kunna tänka mig att flytta in och BO där, jättecharmigt! Önskar att det fanns den typen av hus här...

Stämningsfullt sa...

Hej1
Vilken underbar lokal!! Grattis!!

Skatan sa...

Men vilket fantastiskt utrymme du har där! Charm så det räcker och blir över...vilket ställe...jag blir då rent avundsjuk! Tänk vad kreativiteten lär flöda där. Platsen ÄR viktig.

Tack för raderna hos mig!

Vi ses...

Jessica sa...

å vad spännande lycka till ser fram emot att se mer bilder från blomverkstan kram jessica

Merja sa...

Din butik kan ju inte bli annat än bra. Vilken lokal! Jätte snygga golv. Gillade att det var olika, vilka kontraster!
Kul att bänkarna och skåpen var kvar lämnade. Lycka till!!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh vad jag blir lycklig när jag ser bilderna på din nya lokal! En drömlokal, verkligen! Det kommer bli strålande vackert! Så spännande att följa!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Marits vita skrin sa...

Det kommer ju att bli hur snyggt som helst. Jag ser verkligen potentialen i den där lokalen. Den är ju skit snygg.

Och det där skåpet längst ner till vänster med fack.
Vilken dröm, den är inte till salu eller ;)

Kram kram

MODERN COUNTRY sa...

Hei Tulipa vennen!

Takk takk og mere takk for dine alltid gulliga hilsner!! Du er så himla god du, gir meg alltid smil på ansiktet med din vinnende personlighet. Ingen er som du!

Himmel så rustikk herlig du har det i ditt verksted! En drømmeplass og få arbeide. Å så mange fine hyller du kan fylle med alle redskap og saker. Så heldig du er, og kan tenke meg du føler deg som verdens lykkligste :))


Ha det så godt i uka!
Varm klem
Aina

Ps: Nå skal jeg endelig få lagt deg til. Og takk for at du også har linket meg!

Marie sa...

Men Mariette, vilken drömlokal!!!! Jag får nästan hjärtklappning av bilderna, kan bara tänka mig hur du känner dig!!! Din blomsterverkstad kommer att bli något alldeles enastående och ett besök framöver är ett definitivt måste!!!!!!!!

Kram Marie

♥ Fyra årstider sa...

Det ser ut som det kommer bli mycket vackert.
Kram Lotta

Smycken och Smulor sa...

Hejsan!
Fantastiskt vilket ställe du har hittat, jag vill komma dit så snart det är klart! Har följt din blogg ett tag och gillar verkligen dina bilder, de har en ljuvlig atmosfär.
Hälsningar Marie-Louise

Älfgärdet sa...

Så lycklig över att ha hittat till dig!!! Vilken fantastisk lokal du har lyckats hitta. Golvet är ju så vackert!
//Madeleine

Vända blad sa...

Hej! Vilken underbar lokal, förstår att du längtar efter att fixa i ordning allt! Det kommer att bli hur bra som helst ;)
Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

*gulp* *hjärtat stannar* WOW WOW WOW!! Vad VACKERT!! Såååå fint golv - vad underbart det kommer att bli där!! Jag vill komma direkt! Åh vad glad du ska vara :)))

Lyckliga du!

Kram Jenny

me and alice sa...

Herre Gud så vackert!!!! Tänk att det fortfarande finns så vackra lokaler!!! Lyckliga du som kommit över en!!! Du behöver ingen extra anställd kanske? Jag kan bo i butiken!!!*fniss*
Vilken lokal alltså... Ska verkligen försöka besöka dig sen när du är klar!!
StOOr kram /Susanne

Hannis sa...

Gaaaa!!Vilket golv!!
Underbart!!
Och skåpet med lådorna!

Kan tänka mig att det nu snurrar i huvudet av alla dina planer!

Kram Hannis

Bitte sa...

Vilken underbar lokal du fått tag i! :-) Det där gamla golvet, den gamla disken m.m... det kommer att bli hur fint som helst! Det måste vara roligt att få börja från "scratch" med något och därmed få det precis som man vill ha det :-).

Tack så mycket för din fina kommentar hos mig! Den gjorde mig varm i hjärtat :-). Det har som sagt varit rätt jobbigt ett tag och min H är så arg och frustrerad över att det hela inte tas på allvar. Jag har ju inte jobbat på den här skolan så länge, men känner redan att det är dags att söka sig vidare...

Hoppas att allt går bra med renoveringen! Jag ska följa den med spänning... :-).

Många kramar
Beatrice

Designe sa...

OJ, VA SNYGGT! jag tror jag svimmar! Helt underbart! Det blir ju superbra med blomsterverkstad där!..blir såå avis...jag vill oxå ha en blomsterverkstad! Var finns du nånstans??..så jag kan besöka din underbara butik!! :) Kram

Anonym sa...

Vilken lokal! Vilken fröjd!

Och vilken blogg! Kul att hitta hit!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken fantastisk lokal! Det kommer att bli underbart!
Det vill jag gärna se "på riktigt"
Så du kan nog räkna med ett besök så småningom...
Kram
Marie

Millygarden sa...

Åh dina lokaler ser supperläcker ut! Vilka detaljer! Kommer bli så fint!


Lycka till med fixet!
Kram Marina

Unknown sa...

Åh så vackra bilder!! Det ser ju ut att bli sååå ljuvligt! Ha det fint! Kram Petra

Annika Christensen sa...

Jag skall hålla alla tummarna så hårt jag kan.
Vilken dröm!!!
Bara den där bänken blir man ju galen i.....
Det blir väl en riktigk invigning?
Kram på dig.
Annika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vilken fantastisk lokal !! Ser verkligen fram emot efterbilderna sen !!
Kram/Lotta

les fifoles sa...

I want to live in your shop! So beautiful!!!!
Hugs. Anne

bykerstin o. butikblandannat sa...

Men guu så roligt! Å va glad jag blir för din skull. Lokalen ser helt underbar! Drömmer själv om nåt sånt.. Lova att du håller oss uppdaterade! ;)

Kram Stina

gamla skolan sa...

Vilken dröm lokal !! Åh ! kan bli hur fint som helst , redan nu är det så charmigt ! Ska bli kul att se det färdigt ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Karin Lindström sa...

Hej!

Åh, jag har varit på väg länge till din fina blogg, har saknat dig ska du veta! Man hinner ju tyvärr inte kika runt så mycket hos alla som man vill!
En sån underbar butikslokal! Jag hade min butik i ett gammalt 1600-tals hus och den lokalen var också jättecharmig.
Nu önskar jag dig all lycka med renoveringen, det kommer att bli så fint. Det ska bli spännande att se när det börjar bli klart för inflyttning!

Ha det så bra!
Många kramar

Karin

Lina sa...

Vilken verkstad det kommer bli! Potential! Vad jag kan utläsa av din blogg kommer det att bli en väldigt trevlig butik:)
Tack för titten hos mig, alltid roligt med nya besökare!
/Lina

Sofia på Me and my home sa...

Vilken ljuvlig blogg jag fann här!! Och inte finns du så långt ifrån mig heller?! Får nog bli en Knäredsrunda snart!!
Hit till bloggen kommer jag defintitvt igen! :)

Betty sa...

Jag tror jag smäller av !!! Finns det så här fina lokaler ! Jag är så otroligt avundsjuk men såklart samtidigt jätteglad för din skull.

Massor av grattiskramar från Betty !

Kamomilla sa...

Alltså WOW! Där passar lite fabriksstil riktigt bombsäkert in!! Vilket golv också!! Och de där bänkarna...
Mums

VITA NYANSER sa...

ÅH, vilken underbar lokal!!! Vad spännande att se vad som kommer att hända, jag kommer följa er! Jag har själv bott i Mellbystrand i 2 år, helt underbart att få bo vid havet. Kommer jag neråt i sommar så ska jag besöka din butik. Jag länkar till dig och hoppas att det är okej.
Kram L-L

Skomakartummen sa...

Vilken härlig lokal.. sådan växer inte på träd. kram sari

Love Your Homes sa...

Vilket perfekt ställe att få driva en blomsterbutik i, gillar den lite råa industrikänslan och kontrasterna av material. Tillsammans med blommor blir det nog mycket lyckat....

Så lycka till med härligheten,
Ia

Home No.1 sa...

Hej där!
Vad glad jag är att duu hittade mig så jag hittade till dig, vilken superläcker lokal ni har fått tag i , åhh vad jag gillar det gamla slitna, det är ju bara sååå charmigt!
Jag lägger dig i länklistan för detta vill jag inte missa ska bli såå spännande! Nu ska jag kika vidare inne hos dig, och jag har inte startat min webbutik ännu så Jeanne darc är ny grossist för mig som de andra jag har köpt ifrån, och ja den svenska kronan ligger lite risigt till just nu=(
Nej nu kikar jag vidare inne hos dig!
På återseende kram från Annica.