onsdag 11 mars 2009

Rosigt och stenigt!

Min mormor är väldigt duktig på all slags handarbete och vill gärna ha något sådant att fylla sina dagar med. Så när jag såg en mönsterbeskrivning i Drömhem och Trädgård tänkte jag att det kunde vara något för min tekanna och ett litet arbete för mormor! Visst är den söt! Skönt att tekannan äntligen fått lite kläder!
Sen vet jag ju att en del av er gärna vill se mer bilder från arbetet med nya butiken.
Det råder total arbetsplats där nu! Inget läge för något som helst finlir!!! Sista dagarna har det varit grävmaskin, lastbil,elektriker, rörmokare, vår trogna snickare som kommer varje dag och så den snälla familjen som tar ledigt och ställer upp! Jag har ägnat större delen av dagen åt att köra sten, vi vill nämligen ha lite av den varan på innergården.
Känns lite jobbigt att visa oreda, men annars blir det inget byggt och ingen affär och det är ju så här det är bakom kulisserna när något ska kunna bli till!
Här står vi i köket och tittar mot toaletten, men det ser ni ju så klart!!!( *ler*)
Sopade undan lite byggdamm så ni kunde få se mitt vackra golv i verkstan igen! Jaha, här har rörmokaren lite av sitt...men snyggt i en korg!!!Om man planerar att gå ut genom en av dörrarna på gaveln så gäller det att se upp så man inte trillar några meter ner eller får en grävskopa i huvudet! (Här är det vatten som ska in!) Det var allt för idag!
Ikväll missar vi inte Leila!

Kram!

34 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Härligt att se flitens lampa lysa! ;o)
Hälsa mormor att tekannevärmaren är jättesöt.
Ha det så bra,
lydia

♥ Fyra årstider sa...

Men vilken söt liten kanna..
Kram Lotta

Bitte sa...

Vilken söt tehuva! :-) Man kan se var du fått din talang och skaparådra från!

Det är spännande att följa renoveringen! Hoppas vi får se fler bilder :-).

Kramar
Beatrice

Kristina sa...

Vilken härlig tevärmare! Den var riktigt somrig och söt!

Jag är lite avundsjuk på ditt fina golv =) tänk om man hade ett sånt.. Nä, jag får nog fortsätta drömma ett tag till tror jag..

Ha det fint!
Kramar
Kristina

Jessica sa...

Vad kul att få se hur det går för er med butiken väntar intresserad på fortsättning kram jessica

Anne sa...

Det är så spännande med erat renoverande - kan knappt bärga mig tills man får se det färdiga resultatet!

Jättesöt tröja till thékannan, men fatat den stod på var ju helt ljuvligt karamelligt rosa!

Ha det så gott!
Kram Anne

lottens vita och gröna sa...

oh sicke mommo, ljuvlig tevärmare! och du din affär, det är såååååå spännande att följa!

ha det så gott, varmkram lotten

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad söt din tekanna är i nya kläder! Duktig mormor du har!
Ja jösses vilket projekt, men så spännande!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilket arbete!! Vad duktiga ni är - jag blir riktigt avundsjuk för jag önskar faktiskt att det såg ut lite sådär här hos mig... här händer ingenting nämligen :(

Hejja, hejja, det kommer att bli jättefint!

Kram Jenny

Bygatan sa...

Den är helt bedårande! Jättesöt.

Så kul att vi får vara med från grunden, fniss!

Fortsatt lycka till, kram Lena

Marie//Tekla Maräng sa...

Tehuvan är så läcker.
Oj ser att det hålls på i varje hörn av butiken.
Kram;)

Söta Prickar sa...

jag kommer gärna och dricker te hos dig ;) denn var så gullig!
Du frågade angående adressen till country corner, jag har länkat till den från mina butikstips så du kan när som gå till deras sida och få adressen och titta på mer bilder därifrån. Kram,Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken underbart söt tevärmare! Helt ljuvlig!Så duktig hon är din mormor!
Konstnärsådran har gått vidare i arv också...Till dej!
Kram
Marie

Stämningsfullt sa...

Nej men så söt! Vad duktig hon är!
Älskar fatet den står på också!!
Vad roligt att det går framåt med butiken! Spännande :)
Kram!

Hannis sa...

Men så gulligt till Tekannan!
Fnissade glatt när jag såg "klädseln"

Byggkaos!Härligt!
Det är ju så det är överallt innan man kan visa det färdiga resultatet=))

Kram Hannis

Marits vita skrin sa...

Håll ut. Snart blir din nya butik en dröm. Det syns på allt annat du gör.

Tekannans lilla klädsel var ju bara för söt, vad duktig hon är din mormor.

Kram kram

Anonym sa...

Vad läcker kannan blev med den lilla värmaren, sockersöt helte enkelt!

Mysig Helg till dig

Kram Lena

Tine sa...

hello..

it looks like much work...;o)

but i think, when it's ready it lokks wonderful..whatever it is...;o)

Heartly Hugs Tine

Annika Christensen sa...

Vilken fin, rolig ide.
Vad bra att ha någon som kan göra sådana roliga saker till en.
Hälsa henne att jag tyckte den var fin.
Ja ni har och göra må jag säga.
Men det kommer att bli så bra så bra så bra..
Slit nu inte ut er bara.
Ha det gott
Annika

Maria sa...

Hej!
Vilken fantastisk butikslokal du får!
Mycket bra val av material...det ska bli spännande att få se resultatet. Vilket jag hoppas att vi får se.
Trevlig kväll!
Maria

Jeanette Hornbeck sa...

Godkänt och godkänt vet jag väl inte riktigt. Förstår att du är trött som ni jobbar på. Fick du köra grävskopan?

kram Jea

Maria renoverar sa...

Hej!
Jättefin tekannevärmare!
Och vilket jobb med butiken...
Ha en bra helg - och se till att ladda batterierna också.
Kram MARIA

Fröken Fräken sa...

Jag räcker skyldigt upp handen! Ja, jag är en av dem som inte kan få nog av butiksbilder - eller, för den delen, dina andra vackra bilder!
Men det är väl som ändå lite härligt med lite rejäla grejer som händer. Och så får man ha i åtanke hur fint det kommer att bli sedan :-)

Gnistrande snö sa...

Åh vilken duktig mormor du har, tekannevärmaren är ljuvlig!

Spännande att få följa arbetet med nya butiken, när man ser dessa bilder fattar man vilket jobb ni lägger ned. Heja, heja vad jag tycker att ni är duktiga :-)

Kram
Katarina

Karin sa...

Oj, så ni jobbar och sliter! Men vad bra det kommer att bli. Det är jättekul att vi får följa hur arbetet går. :) Så söt tekannan blev med lite kläder. Det där numret av Drömhem har jag visst inte läst...

Angående din fråga om bilden så har jag fixat det med en textur. Det är en bild som man lägger ovanpå den andra och sen mixtrar man lite. :)

Ha det gott! Kram Karin

Karin Lindström sa...

Hej!

När jag ser dina bilder så får jag en förnimmelse av vår renovering i min förra butik för 11 år sen. Jag slet ner tak från 60 talet och knackade nubb i 1700 talstaket på 130 kvm. Efter det så skurade jag ner gammal limmfärg och målade ny. Ja det var också mycket jobb. Att sen föreställa sig hur man skulle möblera var ju så svårt, men det löste sig direkt när allt var klart.

Jag önskar dig all lycka med allt jobb. Det kommer att löna sig ska du se, och så får man ju en speciell känsla för sin rörelse när man lagt ner blod, svett och tårar i den!!!

Varmaste kramarna

Karin

Ps, du måste hälsa din duktiga mormor att tehuven är underbar. Så söt med sina fina blommor, och vad kunde passa dig bättre!!

H A N N A S - F O R M sa...

Vad duktig du är som kämpar på...men det är ju vägen som är mödan värd!!! Det kommer att bli JÄTTEBRA!!!!

Ville skicka dig en stoooor kram och önska dig en trevlig helg!!!!

Härliga vårbilder på kvistarna nedan oxå!!!

KRAAAAM
Hanna

Designe sa...

Så himla läckra bilder! Vilken pysslig mormor du har!
Och va ni jobbar! Det blir säkert jättesnyggt! Kram :)

Designe sa...

Såg att jag missat flera inlägg! Gud så snyggt det kommer att bli i butiken...såg disken, lampan, gamla dörrar...ja allt! Gillar d jättemycket! :)

Millas hem sa...

Gillar bilden med "rörmokarsakerna" jag också!

Kram C

Nicole sa...

Vilken duktig mormor du har!
Så spännande med ert byggprojekt också. Man värdesätter resultatet på ett helt annat sätt då man varit med själv och gjort "grovjobbet".

Trevlig helg!

Sofia på Me and my home sa...

Vad ni är duktiga och kämpar på! Kommer absolut bli en Knäredstur senare i vår! ;)
Trevlig helg!!

mig & alice sa...

Vilken liten ljuvlig rosbakelse till thekannan din mormor virkat!!

Jag kan verkligen inte se mig mätt på det läckra golvet inne i butikslokalen.
Är det inte konstigt, fastän du tagit bilder på "tråkiga saker" så är bilderna vackra, hihii.

Du frågade om bilderna på min bloggvar både ifrån butiken och hemma men de är bara hemifrån. Kan förstå att det blir virrigt när det där förbaskade korset ska vara med på varenda bild, hahaha...men det är ju znnnnyyyyyyyggtt!! :-)...Jag har alltså ett hemma också :-).

Måste bara säga...vilka fantastiska snickare ni verkar ha...annars hör man bara att hantverkare sprionger på 40 olika ställen samtidigt och dyker inte upp på flera dagar ibland.

Önskar dig en härlig helg vännen.
Kraam
Melinda

Elin sa...

Hej,
Så kul att du tittade förbi min sida... Och tack för din så fina kommentar... Här fanns det jätte mycket spännande och vackert att läsa om... Och kommer absolut tillbaka hit igen... Lägger dig bland mina vänner för att inte tappa bort dig...

Ses snart igen...
Nu ska jag bara titta runt och njuta av din sida lite mer...
Många kramar
Elin