måndag 23 mars 2009

Kvällstur och lite piff!

Efter en kvällstur till det stooora varuhuset IKEA är man rätt nöjd att vara hemma igen! Vi hade knappt en och en halv timme på oss att uträtta våra ärenden så det gällde att spurta! Och vad drabbas man av varje gång man är där...jo, varan är slut i lager...
Och varje gång blir man lika irriterad/arg/trött!
Någon som känner igen det?!!
Och ändå så åker man dit, för IKEA är ju rätt bra ändå *suck*.I matrummet tog jag ner gardinerna under hösten. Sen har det varit tomt och jag har trivts med det, andra kanske mer vant sig....(?!) Men nu har jag gjort en billig lösning som känns helrätt och lite vårlätt.
Ni vet man bara kastar upp gardinen så sitter den som en smäck!!! Nja, nästan i alla fall!
Perfekt!
Spetsigt värre!
Nu ska jag gå och packa upp alla mina glödlampor...och kanske någon filt...***
Kram!

21 kommentarer:

Viola sa...

Nog har du känsla med att kasta upp gardiner...tack för tipset med formen och äggen,,,,ser att det går framåt med butiken, här har jag gått i ide igen...så seg...riktigt deppväder och snöat har det gjort även idag, ha en bra tisdag, kram

pepperkverna sa...

Nydelige gardiner ! Den som kunne kaste slik......Hege

Tine sa...

good morning...

it looks so nice..everything. i like the last two pictures. one of my favorites ;o)

heartly hugs tine

Lilla huset på prärien sa...

Usch ja - jag känner igen mig sååå väl! Det är därför man ska åka till Ikea när man inte har något behov alls... så blir man inte besviken. Annars är det mest besvikelse varje gång tycker jag :(

Kram J

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vad fin gardin..
Och himmel vilken fin butik du kommer att få..
Lycka till
Kraam Anette

Weißer Vintagezauber sa...

Hallo, a supernice idea the wreath in the form and addition the quail´s eggs.Likes me absolutely well.Lots of love,Elke.

My Lovely Things sa...

Jätte fina bilder..

Ja, det är väl ofta så med ikea..att varan är slut..
Me det är väldigt kul att shoppa där..
kram anna

mig & alice sa...

OM jag känner igen mig i det du säger...ja, det kan du skriva upp!!
De senaste 2 ggr jag varit till IKEA så har det inte haft ljus...jag menar...ALLA...vill ju ha ljus när man åker till IKEA...hmmm...kanske just därför det aldrig finns några, fniss...

Jag ska göra ett nytt försök i helgen. Det går ju några ljus om dagen i butiken om man säger så :-).
Om du går in på min blogg och väljer inlägget före det senaste så finns det en länk till vårt reportagei tidningen...om du vill kolla alltså :-).

Vilka fina fynd du gjort i lokalen...tur att du är med och räddar undan dessa skatter till eftervärlden.

Bara älskar golvet i hallen också!!! Sååå snuuuggt!!

ha det bäst.
Kraam
Melinda
Ha det så gott vännen

rosenskära sa...

Vilken fin gardinstång du har! Ja, alltså, du har ju bara fina saker så det var väl inte så konstigt i och för sig!

IKEA här i Helsingborg har det minsann inte lätt, jag tycker synd om personalen. Utbyggnaden ligger ju i regeringsrätten nu och tills de får klartecken har de ett kraftigt begränsat utbud. Tänk att ständigt få be om ursäkt för att varort är slut eller att de inte kommer in över huvud taget?! "Vi får hänvisa till Malmö-varuhuset."

Fast man står ju ut, vilket är alternativet, EM-möbler eller...?

Kram/L

Nettan sa...

Tror det där med ikea har hänt mig de senaste fem gångerna, så himlans tröttsamt! Men som du säger..man återkommer ändå!
Himla fina bilder å jkligt snyggt med gardinerna!
Kram Nettan

gamla skolan sa...

Tack ! För vackra inspirationsbilder !!! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lina sa...

Roligt att se vad som händer i din butik:) Och fint fixat har du också gjort!
/Lina

Designe sa...

Ja, visst är det så att det alltid är nåt som är slut då man är på ikea..det har du rätt i! Vilken fin gammal tallrik med rosa blomma! Jättefin spets!
Jo, ang. Ica och piffade blommor så har vi en liten ica-butik som ett par äger och tjejen är utbildad florist så hon gör lite arrangemang och piff på blommorna som säljs, jättetrevlig! Åker nästan hellre och handlar där än på gardencenter..
Kram :)

Living by Milla sa...

Det är såå frustrerande när varor är slut. Har spanat in flera saker på hemsidan som inte finns på "mitt" varuhus.:(

Vad läckert det blev med äggen och gardinerna!

kram på dig!
Camilla

i et lite rødt hus sa...

Gardinene ser jo riktig bra ut! Og så fin dekorasjon med egg du har laget:)

Fröken Fräken sa...

Det var stiligt nonchalant upphängt! Och här som man har ödslat kraft på att hänga upp, nålat och fållat upp för långa gardiner.. Men med gamla spetsar så kan det ju aldrig gå fel, är gardinerna, som i mitt fall, från Ikea så får man fiffa lite extra. Efter alla mina spetstavlor så får jag nog ligga lugnt med mer spets innan herr Fräken protesterar...

Både renovering, tur till Ikea och så piffning på det - ja, du har det du gör! :-) och fint blir det också. Låter lovande med de nya dörrarna.

Anneli sa...

Ikea ja, det är som det brukar, men dit ska man...utfall att!!
Väldigt fint har du här och mycket Inspiration..
Gillar din gardinupppsättning...ska nog pröva den varianten..hmm..
Länkar dig om ok..
Kram
Annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där med Ikea låter bekant! Fast ofta lyckas man då få med ngt helt annat hem, än det som var slut. Fint äggrede du har gjort i bakformen och spetsgardiner det gillar jag.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

Marits vita skrin sa...

Ja du nog känner jag igen mig...

En gång åkte jag med släp (själv)dom 8 milen till ikea för att köpa en garderob som inte fanns där fast det stod att dom hade på lager.
Snopet kan jag säga....

Kram kram

Home No.1 sa...

Hej Mariette och tack för att du la en order=)))Du lär INTE bli besviken herregud så vackert Magasinet var!!!
Vad fint du har gjort både med gardin och äggredet!
Kram från Annica.

Marie sa...

Nog känner man igen sig, alltid är det något man ska ha på Ikea som är slut!
Vad underbart fint du har gjort med formen, kvistarna och äggen och vad vackert det blev med gardinen.

Många kramar
Marie